
„Emberben a művész, művészben az ember” tárlatsorozat mostani kiállításán Bandzsók István festőművész „Lélekportrék” címmel mutatja be alkotásainak egy szeletét a GinGin Art Caféban, melynek megnyitóját augusztus 18-án tartották.
Bandzsók István — a szakma szerint is — az ország egyik legtehetségesebb portrékészítője: egyetemi évei alatt több ezer arcképet készített a Balatonnál.
Mint a róla készült filmben elmondta, ő 9 éves kora óta rajzol, sok tekintetben meghatározó időszaka volt ez életének. Ebben szerepet játszott az a felismerés is, hogy amit ő képzeletében lát, azt egyedül ő látja a Földön, s amit gondol, egyedül ő gondolja. Ezek mind a művészethez való kötődését erősítették, ezért sem volt számára kérdéses a pályaválasztás.
Az sem volt számára kérdéses, hogy művészeti egyetemen tanuljon. Nem a diploma miatt tartotta ezt fontosnak, hanem a művészetértő környezet, a szellemi és alkotói közeg miatt, ami társul azzal a szabadsággal, amire egy alkotónak szüksége van.
Itt látható Bandzsók Andrást bemutató videó, melyet érdemes a benne megjelenő gondolatok, egyedi világlátás miatt megtekinteni.
A vendégeket Halász Erika köszöntötte, majd a kiállítást Halász Norbert nyitotta meg, aki ennek a sorozatnak a szakmai irányítója.
Miért „Emberben a művész, művészben az ember” a kiállítási sorozat elnevezése? Gondolatait az alábbiakban fogalmazta meg Halász Norbert. Mondhatnám, hogy mind az alkotók, mint a tárlatlátogatók esetében az ember van a középpontban, elég, ha csak a mai tárlat címére utalok: „Lélekportrék”.
A történet azonban ennél többről szól. Ma azt tapasztalni, hogy sok helyen a szervezők a könnyebb ellenállás irányába mozdulnak el, s ez a kulturális értékek felhígulásához vezetett, elindult a szellemi értékek devalválódása. Ezzel lassan-lassan kizárják azokat, akik az igényesebb oldalát keresik a kutúrának.
Célunk e tárlatokkal az, hogy közelebb hozzuk az emberekhez az igényesebb kultúrát, s az hozzáférhetőbb legyen mindenki számára. Ez egy hosszú-hosszú út, hiszen az értékek közvetítése, az értékesebb elemek iránti igény növelése lassú folyamat.
Persze más elgondolások is meghúzódnak a tárlatsorozat mögött. Az ország minden részéből fogadtunk már alkotókat. A művészeknek nem tudunk fizetni, de segítünk alkotásaik, munkásságuk minél szélesebb körű megismertetésében, ami nekik fontos. Készítünk róluk portréfilmeket, amikben az „ember” , az alkotó bontakozik ki, cikkeket írunk róluk, stb. Ezeknek révén őket jobban megismerik, ugyanakkor az alkotók, s ezek a kommunikációs elemek elviszik Kazincbarcika hírét szerte az országba, ami fontos minden itt élő ember számára. Ennek a közös munkának a gyümölcse az is, hogy sok olyan igaztalan negatív jelzőt sikerült megváltoztatni, amit városunkra aggattak.
Miért GINGIN? A gasztronómia az emberi élet fontos része, én magam is fontosnak tartom. A GINGIN a maga műfajában egyedi, kivételes, s ebből adódóan komoly értéket hordoz. Ennek a gasztronómiai értéknek a befogadása sem könnyű, ezek az alkalmak talán ebben is segítenek. Ugyan akkor itt, egy igényes és szép környezetben kötetlenül találkozhat az alkotó, a látogató. Ez történhet személyesen, vagy később kommunikációs eszközökön keresztül is , s ezzel akár ügyféllé válhat az, aki megnézi a tárlatot.
A mai kiállításnál maradva. Ma már elég nehéz egyedi ajándékkal meglepni valakit. Egy országos hírű portré készítő személyre szóló alkotása, ami a tárlaton keresztül elérhető, időtálló és értékes. Ez jó az alkotónak, s jó a tárlatlátogatónak is, hiszen ez a művészet egyik igényes és értékes szelete.
A kiállítás megnyitóján telt ház volt, ajánljuk mindenkinek, hogy térjen be, nézze meg a tárlatot!
A kiállítási képek fotóinak, portréfilmnek a közlése az alkotók hozzájárulásával történt.




















